Monday, February 16, 2015

jangan tiru aku. khas buat si copycat. kesian cat.

jangan di iri aku,
aku bukan sepertimu
jangan ditiru aku
nanti kau keliru
tiada lebihnya aku
jika dibandingmu

kenapa dijeling aku
bukan aku perosak hidupmu
kenapa dicaci aku
bukan aku mengganggumu

biar saja aku
dengan cara aku
tak perlu mengata dibelakangku

kau sebar
kata aku begitu
kau pun tidak kenal aku
apa lagi aku

apa yang kau mahu
apa yang kau tahu
aku pun tidak tahu
ada apa denganmu

cukuplah menyebut namaku
cukuplah bercerita tentang aku
tiada lebihnya aku
tiada hebatnya aku
tapi siapa tahu
kau melihat aku
lebih dari dirimu
dan kau berhati batu
lalu kau busukkan aku

berhentilah melihat langkahku
berhentilah cuba menjadi diri aku
selami dirimu
cari kebaikan disitu
jangan tiru aku!


No comments:

Monday, February 16, 2015

jangan tiru aku. khas buat si copycat. kesian cat.

jangan di iri aku,
aku bukan sepertimu
jangan ditiru aku
nanti kau keliru
tiada lebihnya aku
jika dibandingmu

kenapa dijeling aku
bukan aku perosak hidupmu
kenapa dicaci aku
bukan aku mengganggumu

biar saja aku
dengan cara aku
tak perlu mengata dibelakangku

kau sebar
kata aku begitu
kau pun tidak kenal aku
apa lagi aku

apa yang kau mahu
apa yang kau tahu
aku pun tidak tahu
ada apa denganmu

cukuplah menyebut namaku
cukuplah bercerita tentang aku
tiada lebihnya aku
tiada hebatnya aku
tapi siapa tahu
kau melihat aku
lebih dari dirimu
dan kau berhati batu
lalu kau busukkan aku

berhentilah melihat langkahku
berhentilah cuba menjadi diri aku
selami dirimu
cari kebaikan disitu
jangan tiru aku!


No comments: