Wednesday, September 4, 2013

Saatku diuji begini

Sebenarnya sudah lama
Aku derita
Sakit tak terkata
Cuma aku diamkan saja
Tak mahu siapa terasa

Aku gagahkan jua
Demi jiwa
Biar terluka
Badan terseksa

Sampai satu ketika
Aku tersungkur tika terjaga
Lesu tidak bermaya
Tiada kudrat tiada tenaga

Sakit ini
Memberi makna segala
Siapa ada saat duka
Siapa ada saat derita
Siapa ada saat suka sahaja

Aku rela walau terpaksa
Sakit yang datang menduga
Tuhan tahu apa dirancangNya
Untuk hamba yg sudi menghadapinya

Sakit ini
Membawa erti cinta
Aku diuji seketika
Terkadang rasa putus asa
Terkadang ada semangat membara

Mujur
Aku ada cinta
Yang sedia sentiasa
Memberi aku kuat
Memberi aku kudrat

Sakit ini akan pergi
Pergi dengan sendiri
Satu masa nanti
Dan luka terubati..

No comments:

Wednesday, September 4, 2013

Saatku diuji begini

Sebenarnya sudah lama
Aku derita
Sakit tak terkata
Cuma aku diamkan saja
Tak mahu siapa terasa

Aku gagahkan jua
Demi jiwa
Biar terluka
Badan terseksa

Sampai satu ketika
Aku tersungkur tika terjaga
Lesu tidak bermaya
Tiada kudrat tiada tenaga

Sakit ini
Memberi makna segala
Siapa ada saat duka
Siapa ada saat derita
Siapa ada saat suka sahaja

Aku rela walau terpaksa
Sakit yang datang menduga
Tuhan tahu apa dirancangNya
Untuk hamba yg sudi menghadapinya

Sakit ini
Membawa erti cinta
Aku diuji seketika
Terkadang rasa putus asa
Terkadang ada semangat membara

Mujur
Aku ada cinta
Yang sedia sentiasa
Memberi aku kuat
Memberi aku kudrat

Sakit ini akan pergi
Pergi dengan sendiri
Satu masa nanti
Dan luka terubati..

No comments: