Sunday, September 8, 2013

Terhukum

Aku bukan serikandi
Yang berani
Yang teguh berdiri

Aku cuma wanita ini
Kurang serba serbi
Cuma ada sebuah hati
Yang kian tersakiti

Mungkinkah ini hukuman dr Ilahi
Kerana kejahilan diri
Untuk aku menginsafi
Serta aku taubati

Kepayahan ini 
Semakin hari mengundang erti
Erti yang perlu didalami
Erti yang perlu difahami

Kesakitan ketika ini
Buat aku tahu diri
Buat aku sedari
Bahawa aku bukan seberani
Bahawa aku bukan serikandi

Sungguh aku mengerti
Kejahilan diri
Kebodohan diri
Yang selama ini
Terlalu menurut kehendak hati

Aku hari ini
Tidak mampu berdiri
Tidak mampu berlari
Seperti sebelum hari

Hanya mampu terlantar sepi
Meminta simpati pada yang sudi


No comments:

Sunday, September 8, 2013

Terhukum

Aku bukan serikandi
Yang berani
Yang teguh berdiri

Aku cuma wanita ini
Kurang serba serbi
Cuma ada sebuah hati
Yang kian tersakiti

Mungkinkah ini hukuman dr Ilahi
Kerana kejahilan diri
Untuk aku menginsafi
Serta aku taubati

Kepayahan ini 
Semakin hari mengundang erti
Erti yang perlu didalami
Erti yang perlu difahami

Kesakitan ketika ini
Buat aku tahu diri
Buat aku sedari
Bahawa aku bukan seberani
Bahawa aku bukan serikandi

Sungguh aku mengerti
Kejahilan diri
Kebodohan diri
Yang selama ini
Terlalu menurut kehendak hati

Aku hari ini
Tidak mampu berdiri
Tidak mampu berlari
Seperti sebelum hari

Hanya mampu terlantar sepi
Meminta simpati pada yang sudi


No comments: